ادبیات فارسی راهنمایی
ادبیات فارسی راهنمایی

ادبیات فارسی راهنمایی

کمک درسی

خاطرات کودکی

خاطرات کودکی زیباترند                                 یادگاران کهن مانا ترند

درس های سال اول ساده بود                         آب را بابا به سارا داده بود

درس پند آموز روباه وکلاغ                               روبه مکارو دزد دشت وباغ

روز مهمانی کوکب خانم است                         سفره پر از بوی نان گندم است

کاکلی گنجشککی با هوش بود                       فیل نادانی برایش موش بود

با وجود سوز وسرمای شدید                           ریز علی پیراهن از تن می درید

تا درون نیمکت جا میشدیم                             ما پرازتصمیم کبری میشدیم

پاک کن هایی زپاکی داشتیم                           یک تراش سرخ لاکی داشتیم

کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت                     دوشمان از حلقه هایش درد داشت

گرمی دستان ما از آه بود                                برگ دفترها به رنگ کاه بود

مانده در گوشم صدایی چون تگرگ                    خش خش جارو ی   با پا روی برگ

همکلاسیهای من یادم کنید                             بازهم در کوچه فریادم کنید

همکلاسیهای درد ورنج وکار                              بچه های جامه های وصله دار

بچه های دکه خوراک سرد                                 کودکان کوچه اما مرد مرد

کاش هرگز زنگ تفریحی نبود                             جمع بودن بودوتفریقی نبود

کاش میشد باز کوچک میشدیم                          لا اقل یک روز کودک میشدیم

یاد آن آموزگار ساده پوش                                  یاد آن گچ ها که بودش روی دوش

ای معلم یاد وهم نامت بخیر                              یاد درس آب وبابایت بخیر

ای دبستانی ترین احساس من                          بازگرد این مشقها را خط بزن

ای دبستانی ترین احساس من                          بازگرد این مشقها را خط بزن

دانلود اشعار سهراب سپهری

سهراب سپهری
مجموعه های :مرگ رنگ - زندگی خوابها - آوار آفتاب - شرق اندوه - صدای پای آب - مسافر - حجم سبز - ما هیچ ما نگاه .

سهراب سپهری

دانلود


            


                           

کتاب الکترونیک ” جزیره اسرار آمیز‌”‌ اثری از ژول ورن

کتاب الکترونیک ” جزیره اسرار آمیز‌”‌ اثری از ژول ورن

کتاب جزیره اسرار آمیز اثر ژول ورن با فرمت PDF و ترجمه شده به فارسی

کتاب جزیره اسرار آمیز - اثر ژول ورن

Wonderfull Island | Format: PDF | Page: 836 | Size: 9 MB | Direct Link

خلاصه داستان: جزیره اسرار آمیز یکی از آثار مشهور ژول ورن است. جزیره اسرارآمیز ماجراهای گروهی از اسیران جنگی دوره جنگ های داخلی آمریکا را تعقیب می کند که با یک بالن فرار می کنند و به ناچار در جزیره ای فرود می آیند که در نقشه ها وجود ندارد. آنها از همه مهارت هایشان برای ادامه بقا استفاده می کنند و جامعه ای را روی این جزیره برپا می کنند. جامعه آنها شامل یک افسر و یکی از خدمتگزارانش، یک خبرنگار و یک ملوان و پسرخوانده اش و یک سگ است. در ابتدای داستان، وقتی بالنی که آنها را حمل می کند، روی آب سقوط می کند، یکی از مسافران مفقود می شود و در شرف مرگ قرار می گیرد. اما او به شکل معجزه آسا و مشکوکی نجات پیدا می کند. این مسافران در این جزیره همه ابزار لازم برای شکار و دفاع از خود را می سازند، به بهترین وجه مکان امنی را برای سکونت درست می کنند، دامپروری راه می اندازند،‌ کشاورزی می کنند و شروع به ساختن کشتی برای فرار از جزیره می کنند.

دانلود با لینک مستقیم و حجم ۹٫۳ مگابایت
پسورد فایل: www.3sotdownload.com
لینک منبع

شعری از فروغ فرخزاد

رفتم مرا ببخش و مگو او وفا نداشت
راهی به جز گریز برایم نمانده بود
این عشق آتشین پر از درد ولی امید
بر وادی گناه و جنونم کشانده بود

رفتم که داغ بوسه پر حسرت تو را
با اشکهای دیده شستشو دهم
رفتم که نا تمام بمانم در این سرود
رفتم که با نگفته به خود آبرو دهم

رفتم مگو مگو چرا رفت . ننگ بود
عشق من و نیاز تو و سوز ساز ما
از پرده ی خموشی و ظلمت چو نور صبح
بیرون فتاده بود به یکباره از ما

رفتم که گم شوم چو یکی قطره اشک گرم
در لا به لای دامن شبرنگ زندگی
رفتم که سیاهی یک گور بی نشان
فارغ شوم ز کشمکش و جنگ زندگی

من از دو چشم روشن و گریان گریختم
از خنده های وحشی طوفان گریختم
از بستر وصال به آغوش سرد هجر
آزرده از ملامت و وجدان گریختم

ای سینه در حرارت سوزان خود بسوز
دیگر سراغ شعله ی آتش ز من مگیر
می خواستم که شعله شوم سر کشی کنم
مرغی شدم ب کنج قفس بسته و اسیر

روحی مشوشم که شبی بی خبر ز خویش
در دامن سکوت ب تلخی گریستم
نالان ز کرده ها و پشیمان ز گفته ها
دیدم لایق تو و عشق تو نیستم